12 Mayıs 2009

Bizim Kız İçine Kapandı Odasında Son Ses Müzik Dinleyip Ağlıyor

Bizim köyde arada söz/nişan olmadan konuşulan çocuğa Kuddusi deniliyo. Bir nevi herkesin bildiği şifre işte. Bu mesela çocuk süper demek. Kuddusi napıyo, Kuddisi nasıl, felan. Kuddusi'yle ilgili komik bişi anlatıcaktım şimdi, ama vazgeçtim: ne gerek var ya ... Yani canım sıkkın zaten, sigara olsa içerim şu an, ama yok ya. Keşke olsaydı, keşke içseydim.

Sigarayı seviyom bazen. Senede dört beş kere felan. Yakbadim ya. Ne zaman istesem geliyo, sonra uzun süre görüşmüyoz. Aramızda vay öyle bağlılıkmış, py şöyle sorumlulukmuş gibi saçma şeyler yok, temiz iş ya. Net. Gidip babamın pakedinden çalsam şimdi, kokusuna annem uyanır kesin diğer odadan, dedektör gibi kadın. En iyisi nefsime hâkim olmayı öğrenmek. Öğrendim zaten minimal geri beslemelerle yaşıyom, fazlasına göz koymuyom, onun yerine gözümden bi' damla yaş süzülüp doluyo gamzelerime. Gamzem de yok benim ya, olsa ama sinematik bi' görüntü çıkardı ortaya de mi. Mal gibi üstüme başıma dökülüyo bee, sümüklerime karışıyo iyrenç bi' durum gerçekten. Ama ağlarken gözlerim güzel oluyo Allah için, derinleşiyo böyle, nice adamlar içlerinde kulaç atmak istedi de izin vermedim.

Çok ağlattınız lan beni siz. "Alacağınız olsun, siz de ağlayın" demiyorum, karma zaten belanızı verecek; ama gülmeniz de beni bağlamıyo yani. Yıldız Tilbe gelse "sen de sev sevilme e mi" şarkısını söylese şuraya cuk otururdu. Annemle bi' kere pazarda gidiyoduk, bi' tezgâhın önünde durduk böyle, elma tezgâhı. Bizden önceki kadın elmayı dişleyip gitti, bizim de elmaları gözümüz tutmadı ilerlemeye karar verdik. Adam anneme kızdı elmayı ısırdın almıyosun diye. Annem de dedi "ben ısırmadım" Adam ısrar etti "sen ısırdın" Annem elmayı aldığı gibi adamın kafasına fırlatmıştı ahuahau çok komikti kadın ya. Zeyna olmuştu o an benim gözümde. Bi' de köpeklerden hiç korkmuyo. Ben bazen okula sabahın köründe gidecek olunca, hava da epey karanlık oluyo yani, çok köpek oluyo bizim mahallede nedense. Annem çıkıyo dışarı beni durağa kadar bırakıyo ya. Canım kadın inşallah ömrün Japonların ömrü gibi olur. Bibendum gibisin zaten, seni sevmemek gibi bir lüksüm yok.

Hemeseni de sildim bilgisayarımdan, meebodan giriyorum, ondan da çabucak sıkılıyorum. Ben zaten çok sıkıcı bi' insan oldum artık, kimseyle iletişime girmek de istemiyom ya, herkesi sıkıyo gibiyim. Keşke çiçek olsaydım, akşamaca sus pus durur güneşe tapardım. En azından bi' anlamım olurdu. Ellerimi kiremledim, saçımı da tarayıp yatıcam şimdi. Rüyamda ne görecem acaba?

1 yorum:

Aylin dedi ki...

böyle yazma, öğretmenim üzülüyoruz