9 Mayıs 2009

Pazara Gidip Bir Tavuk Alıcam Ama Galiba Pazarda Hiç Tavuk Yok

Acil Servis'in önündeki bekleme salonunda gecenin bi' körü ders çalışmak hoş bir şey değil bence. Şayet hoş bir şey olsaydı, "hoş bir şey" derdim; ama demiyorum. Çünkü bi' kere, her şeyi geçelim, kalabalık "içerde yakını olan ve acısını konuşarak dışavuran" ekspresyonizme gönülden bağlı insanlardan oluşuyor. Ya Türk halkı neden bu kadar meraklı ve bu merakına neden bu kadar çok yenik düşüyor, anlayamıyorum gerçekten. Onlar da beni anlayamıyorlar, gerçekten. Biz birbirimizi anlayamıyoruz hakim bey, aynı dili konuşuyoruz ama ayrı dili konuşuyoruz, huzurumuz kalmadı boşanmakistiyoruz. Uykum göz kapaklarıma yukarıdan baskı yapıyor zaten. Sen neden burada ders çalışıyorsun? Bu gürültüde ders çalışmak zor olmuyor mu? [E susun o zaman?] Vallahi hayat devam ediyor abi, ne yapalım. Değiştiremediğimiz şeylere alışacağız. Yaşasın tersine devrim. Haa ha. Hahaha. Hah.

Ya hayat çok zor hakkaten ve bi' teyze vardı o çok ilginçti mesela. Ambulansla geldiler böyle, kocası sirozmuş 70beş yaşındaymış. İki leğen kan kusmuş öyle böyle değilmiş. Bunu olay anında yanında olmayan kızına yüz kere filan söyledi. İki leğen. Bizlerle de tek tek paylaştı durumu, ne diyeceğimizi bilemedik. Ya umrumda değil diyemem üzüldüm tabii ki, ama orada o an adam öledebilir yani oturup ağlar mıyım ağlamam böyle de bencilim. Birinci dereceden olayın görgü tanığı oldum diye, hiç tanımadığım bir erkeğe usulca sokulup elveda diyecek hâlim yok. Ay insan gibi insanlığa hakkını verip içli bir şeyler yazmak isterdim gerçekten, ama insanlar doğduktan sonra bir de yetmiş5 yaşına kadar geldilerse ölüyorlar yani. Ölmezlerse o zaman sorun var demektir. Bu gerçeği kabul edebilsek kalan sağlar olarak acı çekmeden yaşamımıza devam edebileceğiz, ama idrak yollarımız enfeksiyonlu bi' kere. Nötropenik ateş an meselesi. 70 yaşasam bana yeter de artar ayrıca. 60dan sonra sıkıcı oluyodur zaten bence. Her yerim büzüşmüş, havası alınmış bir balon gibi olmuşum, bıngıl bıngıl ayy. Ne be nee? Sanki ben yaşlandırıyorum sizi, ben doğurup ben öldürüyorum sanki, doğruları söylemek suç olmuş bu memlekette. Ben de mi 10. köy arayayım kendime ne yapayım off. Beyin göçüne mi katılayım, istediğiniz bu mu? Eğer istediğiniz buysa ben yaparım yani göçürürüm beynimi siz hiç canınızı sıkmayın.

Sağlık sistemi diye bir şey var mıydı eskiden bilmiyorum; ama önceden vardıysa artık çökmüş, haberiniz olsun. Benim asıl demek istediğim buydu.

1 yorum:

kezban paris'te dedi ki...

leğen bir ölçü birimidir. nasıl ki dondurmanın ölçü biriminin kilo olduğunu iddia eden esnaflar vardır. leğen de kan miktarını ölçerken kullanılır. bence tartışma.