13 Nisan 2009

Derken insanları

Böyle insanlar var lan. Bildiğin kollu bacaklı. 4 kelimeyle konuşuyor zaten adam ve bir tanesi derken. Ne pis bir dram arkadaş bu.

Derken1)

-Ee işler nasıl gidiyor senin?
+İşler derken?

Burada arkadaşımız gerçekten anlamamış. Mükemmel kelimesi ‘derken’i ‘hangi’ manasında kullanıyor. Kabul edilebilir belki ama kesinlikle tasvip edilemez.

Derken2)

-Ahaha göt gibi çıkmışsın lan bunda
+Göt derken?

Dikkat et göt dedin ha. Akıllı ol mesajlı bir derken kullanımı. Alaycı bir ses tonu ve engin koç bakışıyla birlikte servis edilir. Kabul edilemez edilmesi teklif dahi edilemez cümlesinin kurulması dahi teklif edilemez. Acayip bir şey bu.

yürürken tökezlediğinizde, ya da masadaki bardağı devirdiğinizde sakin abi diyen insanları da uzaklarda aramayın nikaragualı kardeşlerim. Aynı insanlar. Yürüyorum zaten koçyiğit 110 metre engelli koşmuyorum. Sakinim zaten. Sakin diyerek mi göt edeceksin beni. Derken deme ama yine de. Derken derken? Deren dere dere deren.

4 yorum:

Aylin dedi ki...

derken insanları derken?

karyola dedi ki...

derken insanları derken derken?

4.den sonra derken parantezine alınır.- ötükenli derkenciler

beni dedi ki...

kardeşim de kullanıyor bunu kıl oluyorum, adanalı diye bir dizi var ordan peydahlandı bu da.

purplelife dedi ki...

Laf sokma cümlesinin destekleyicisi olarak kullanılan deyim. sözlük tanımı gibi oldu idare et artık...