13 Nisan 2009

Şerife Teyze

Şerife teyze çocukluğuma ait travmaların başında halay çeken dombili mi dombili, sinirli mi sinirli, kolları dirseğinece burmalarla dolu komşumuzdu. Aslen Niğdeliydi bunlar. Kocası halde amele olarak işe başlamış, sonra kurban olduğum yaradan yürü ya kulum demiş. Adam depar atmış. Velhasılı şeytanın bacağını kırıp protez bile yapmışlardı. Haldeki esnafların en kodamanlarından biri olmuştu.
Dört dene çocukları vardı. Üçü kız, sonuncusu erkek. Adem. Sümüklü Adem. Bir ara seni ona alacaz falan demişlerdi de, altı ay evlerine ayak basmadım. Filiz ve Fatma sürekli döğüşüyorlardı. Hatta bir keresinde kapının camını kırmışlar da birinin eli kesilmişti. Kanlar içinde bizim kapıyı çalınca öd kesemde ciddi bir hareketlenme olduğunu hissetmiştim. Uu beybi.
Garip bir aileydi bunlar. Parayla beşyüz gram görgü alamıyordun misal. Gece gündüz demeden döğüşürlerdi. Hep bir bağırış çığırış. Birbirlerini satırla doğrasalar artık umursamıyorduk. Rutine binmişti her şey.
Ta ki o büyük güne kadar.
-----------------------
Filiz hem kapıyı tekmeliyor, hem zile basıyor. Abim açtı kapıyı.
Abimle de Filiz yaşıttı. Bir ara Filiz'i abime düşündüler. Babası zengin ya hanı??? Abim kendini Müslüm Gürses'e vurdu. Filiz'in de sevgilisi varmış zaten. Abimle ikimiz çok sevindik. Ben Adem olayının kapandığına seviniyordum içten içe. O Filiz olayına sevindiğimi sanıyordu. Ortak bir sevinci paylaşıyorduk niyahetinde, o günün şerefine bakkaldan koko almıştı bana.

- Babam, babam ölüyo. Kemal amca bize gelsin, bize gelin nolur
+ N'oldu ya?
- Annem babamı dövüyor, elinden alamıyoruz. Öldürücek!

Ahmet amca Şerife teyze'nin aksine cılız mı cılız, ölmeye üç günü kalmış bir adam kılığındaydı. Kafada kalan son çürük maydonoz demeti kadar saç, ve ağızda birkaç kırık diş.

+ Tamam geliyoruz.

Bu çoğul eki şüphesiz ki manasız değildi. Ailecek gittik tabi ki. İlk defa karısından dayak yiyen bir adam görmenin haklı heyecanını yaşıyorduk.
Ahmet amca öylece uzanmış yere. Gözler kapalı, öldü mü, ölü numarası yapıp ayıdan kurtulmaya mı çalışıyor bilinmez.

+ Naptın adama ya?
- Orospularla gezeeyo bu godoş, keeel keeel, onca sene senin fakhırlığını çektim, şimdi paraları ruslara yedir diye mi çektim seni leeeen, ibine
+ Yahu bi sakin ol, naptın adama? Nasıl bayıldı ki bu?
- Kolonya şişesiylen gafasına vurdum, keeel keeel bu sefer ölmesen bile gece uyurkene ayakhlarından elenktrink verip seni hopur hopur hoplatmazsan yüzüme tükürsünler leeen

Ahmet amcanın kafasına eyüb sabri tuncer yazısı çıkmıştı. Soğuk damga gibi.
Aynı şişedeki kolonyayla kendisini ayılttılar. Bu ayılınca Şerife teyze kontratağa geçti, defansta babam vardı. Bu sefer gol değildi.
Biz kaçalım artık evden beklerler dedik. Evde kimse yoktu ki lan, hepimiz oradaydık.
Ahmet amca babamı çekti;

-Abi nolur getmeyin, bu garı beni geceleyin kesin öldürecek, abi cinayete ortakh mı olacağınız, senin de çolun çocuğun var, yetim mi galsın bunlar
+ Olur mu Ahmet abi, bişey olmaz yahu, yaptın mı bilmiyorum dediği şeyi ama, barışmaya bak bir şekilde. Yoksa sonu kötü.
--------------------
Akşam Bizimkiler'i izlerken yandan yine çığırış sesleri geldi. Ahmet abi bir posta daha zopa yemişti galiba.

-Anne orospu ne demek?
+Bir takım kötü kadınlar, boşver



===============================================================

Hiç yorum yok: